Tidligere Noroff-student på digital markedsføring, Elena, har i dag en spennende jobb hos VisitOSLO. Hun jobber som prosjektmedarbeider, og har ansvar for Oslo Pass.

Noroff anbefalt av venner

Etter en bachelor i PR og samfunnspåvirkning ville Elena Rose Taylor Kleppe (26) ta utdanningen sin i en mer kreativ retning. Hun søkte seg derfor inn på studiet i digital markedsføring ved Fagskolen på Noroff.

- Jeg hadde hørt fra venner som gikk på digital markedsføring på Noroff tidligere at man jobbet tett på bransjen, noe jeg var veldig interessert i.

26-åringen synes det var spesielt interessant å lære om kreativ formidling og innholdsproduksjon.

Jeg lærte fort at man jobber best når man har det bra og trives, noe jeg alltid kommer til å huske videre i arbeidslivet.Elena Rose Taylor Kleppe

- Jeg har alltid vært interessert i digitale medier, foto, film og innholdsproduksjon, sier hun.

Den tidligere Noroff-studenten forteller om et studium som var bransjenært og nyttig.

- Eksempelvis så laget klassen et eget byrå, vi planla webinar og jobbet med reelle kunder. Vi fikk muligheten til å ta internship en dag i uken både høstsemesteret og vårsemesteret, slik at vi også fikk jobberfaring i tillegg til det faglige, noe jeg valgte begge semestre.

VisitOSLO

Da studietiden var ferdig, visste ikke Elena nøyaktig hva hun ville jobbe med - men hun visste hvordan hun ville ha det på jobb.

- Miljø og trivsel er et av de viktigste kriteriene for meg, uansett hvor jeg jobber, sier hun.

Hun gikk derfor inn på finn.no og søkte på interessante jobber innenfor hennes fagfelt. Der dukket VisitOSLO opp.

- Med en gang tenkte jeg at det hadde vært veldig spennende å kunne jobbe med Oslo som destinasjon.

Hun fortsetter:

- Helt siden jeg flyttet til Oslo i 2016 var museene og kulturscenen noe jeg interesserte meg veldig for, og jeg tenkte at jeg måtte få denne jobben.

I arbeidet sitt hos VisitOSLO har Elena flere spennende oppgaver. Hun forteller at hun blant annet arrangerte Turist i egen by i november 2023, for første gang siden pandemien brøt ut. Arrangementet gir lokalbefolkningen i Oslo mulighet til å oppleve byen sin – gratis. Elena jobbet aktivt med markedsføringen av dette arrangementet, både før, under og etter.

- Vi er kun to stykker i Oslo Pass-avdelingen som organiserer Turist i egen by, og det var veldig lærerikt å planlegge alt fra A til Å, forteller hun.

20 000 av 30 000 billetter ble bestilt etter bare en dag, og det var veldig stas å se så stort engasjement for arrangementet.

- Underveis hadde jeg et radiointervju med NRK i forbindelse med arrangementet, som var veldig spennende. I denne perioden jobbet jeg også med dyktige Wordup som er et filmproduksjonsselskap.

Det var også Wordup som produserte bilder og videoinnhold til arrangementet.

I dag jobber hun sammen med blant annet museene, restaurantene og aktivitetstilbudene i Oslo, noe hun synes er veldig gøy.

Flere bilder og videoer fra arrangementet kan du finne på Instagramkontoen @turistiegenby.


📸 Bilder fra Turist i egen by, arrangert av VisitOSLO. Foto: VisitOSLO/Wordup.

Digital markedsføring på campus Oslo

Når vi spør Elena om tiden på Noroff har hun mye fint å si, spesielt om hvordan det var på campus Oslo.

- Vi hadde et veldig godt klassemiljø. Vi kom alle fra ulike bakgrunner, studier og steder men fant fort tonen og hadde det veldig gøy sammen.

Hun forteller om gode faglærere som stiller opp.

- Det var også takket være vår lærer fra første semester, Ida Serneberg. Hun satt standarden og planla flere aktiviteter og sammenkomster gjennom semesteret.

- Hva savner du mest med studietiden din på campus?

- Jeg savner mest å jobbe med klassen, fordi vi ble et godt team som hjalp hverandre. Jeg lærte fort at man jobber best når man har det bra og trives, noe jeg alltid kommer til å huske videre i arbeidslivet.

- Har du noen råd til nåværende og kommende studenter i digital markedsføring?

- Jeg tror generelt at det er lurt å velge digitale fag uansett hvilken retning du tar, sett i sammenheng med hvordan samfunnet utvikler seg. Med det i tankene så tror jeg at historiefortellere og det menneskelige trengs mer enn noen sinne i markedsføring fremover, og det å tenke på motivasjonen og historien bak prosjekter man jobber med, svarer hun.

Hun fortsetter:

- En annen ting som er en av de viktigste lærdommene; Når man søker på jobber er selvtillit ekstremt viktig. Forstå hva som gjør deg unik og vær klar over hvilke forventninger du har til bedriften du søker hos. Lykke til!

Digital markedsføring er en praktisk utdanning hvor du lærer å jobbe kreativt med kommunikasjon. Studiet er tilgjengelig på alle våre campus og som nettstudier.

 


Studietilbud ved Noroff

Digital markedsføring, utdanning

Digital markedsføring

Gå rett i jobb som digital markedsfører og skap resultater med digital annonsering, SEO, innholdsmarkedsføring og analyser. Utdanningen fokuserer på strategisk og målrettet markedsføring på nett og via sosiale medier.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Grafisk design utdanning i Oslo, Stavanger og Kristiansand
 

Grafisk design (2-årig)

Praktisk utdanning hvor du lærer å jobbe kreativt og strategisk med visuell kommunikasjon. Du får anvendt dine ferdigheter i virkelige prosjekter, noe som gjør deg rustet til å gå rett ut i jobb.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen, Stavanger, Kristiansand
  2 år
  120 studiepoeng
Les mer
Videomarkedsføring i sosiale medier, utdanning

Videomarkedsføring i sosiale medier

Praktisk utdanning der du lærer å skape engasjerende videoinnhold tilpasset plattformer som Facebook, Instagram, TikTok og YouTube. Det er stor etterspørsel etter markedsførere med spisskompetanse i videoproduksjon.

  Nettstudier
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
UX-design utdanning Nettstudier
 

UX Design

Studiet gir deg praktiske ferdigheter og innsikt i å forstå brukernes behov og begrensninger når det gjelder digitale produkter. Det er stor etterspørsel etter UX-designere med kompetanse i yrkesrelevante prosesser, verktøy og teknikker.

  Nettstudier
  Oslo
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
     
Top