Emilie studerer videomarkedsføring på nett. – Det er et studium med mye praksis, så det går mye tid til filming, redigering og sosiale medier.

Emilie Chluba er en målrettet 24-åring, som var opptatt av hvilken kompetanse som var etterspurt på arbeidsmarkedet da hun skulle velge utdanning. Hun valgte derfor å først studere digital markedsføring, før hun gikk videre på videomarkedsføring i sosiale medier.

– Digital markedsføring er noe som er i konstant endring, og det er alltid noe nytt og spennende som skjer på grunn av den raske utviklingen. Det er mange bedrifter som er avhengig av ny kompetanse for å styrke sin markedsføring, som gjør at man som ung markedsfører med rett kompetanse har mulighet til å forme markedet i stor grad fremover, forteller hun entusiastisk.

Hun fortsetter:

– Jeg har alltid vært kreativ og full av energi, og skjønte raskt at jeg måtte finne en studieretning som var utfordrende og hvor jeg kunne få være kreativ. Videomarkedsføring og digital markedsføring har gitt meg det!

Det er så spennende å utforske markedet og hvordan man må tilpasse seg for å lykkesEmilie Chluba

Kombinerer studiene med andre forpliktelser

Som nettstudent har man en fleksibel hverdag, hvor man kan tilpasse studiene til egen hverdag. For Emilie, som trives med å ha full kontroll over egen timeplan, var det som hånd i hanske.

– Jeg liker godt å disponere min egen tid. I tillegg får man god erfaring med å strukturere hverdagen og å sjonglere flere ting på én gang, noe jeg absolutt tror er nyttig i arbeidslivet også, sier hun.

Hun fortsetter:

– Jeg jobber med skole 3-4 dager i uka. Det er jo et studium med mye praksis, så det går mye tid til filming, redigering og sosiale medier, noe som passer meg ypperlig. Jeg var nok litt redd for at jeg ikke ville klare å henge med og falle bakpå, men siden man jobber med kursene en uke av gangen blir det enkelt å henge med. I tillegg har jeg tid til en ekstrajobb, og til å være mikroinfluencer på Instagram. Det er noe jeg ikke kunne når jeg studerte på campus med faste forelesninger. 

Bransjeaktuell kompetanse

Selv om studiene foregår i sin helhet over nett, mener Emilie at hun har fått god oppfølging hele veien.

– Vi har en fantastisk faglærer, som svarer raskt på forum og på e-post. Man merker at hun er genuint opptatt av fagfeltet sitt, og av oss som studenter. I tillegg får vi gode tilbakemeldinger på oppgavene vi leverer hver uke, med tips til forbedringer, forteller hun.

Hva har vært mest interessant av det du har lært så langt gjennom studiet?

– Jeg har lært utrolig mye i år, men det mest interessante må være å sette sammen fulle strategier for bedrifter som inneholder branding, mål, formater, og så videre. Det er så spennende å utforske markedet og hvordan man må tilpasse seg for å lykkes. Jeg føler ikke at jeg har lært noe som jeg ikke kan bruke videre, og tiden vi bruker på studiet gir oss kompetanse som er svært relevant for arbeidslivet, sier hun.

Emilie har klare ambisjoner for hva hun ønsker å jobbe med når hun er ferdig med studiene hos Noroff.

– Akkurat nå søker jeg jobber som innholdsprodusent, og så er jeg heldig og får jobbe med noen store merker på Instagram fremover. Planen er å jobbe med sosiale medier og innholdsmarkedsføring, gjerne for en stor bedrift som trenger et ekstra dytt digitalt, avslutter hun.

Videomarkedsføring i sosiale medier er et ettårig, praktisk studium, som tilbys som nettstudier. Du kan lese mer om studiet her.

Hold deg oppdatert

Gjør som hundrevis av andre studenter og motta nyttige råd om hva du bør tenke på når du skal velge din utdanning. Du kan når som helst melde deg av.

Jeg har lest Noroffs personvernerklæring og aksepterer at Noroff håndterer mine data som beskrevet i vilkår og betingelser.

Relaterte studier

Videomarkedsføring i sosiale medier, utdanning

Videomarkedsføring i sosiale medier

Video er en viktig del av influencer-markedsføring. Jobb med digitale strategier og benytt videoproduksjon og storytelling på Facebook, Instagram, YouTube og andre sosiale medier.

  Nettstudier
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Digital markedsføring, utdanning

Digital markedsføring

Gå rett i jobb som digital markedsfører og skap resultater med digital annonsering, søkemotoroptimalisering, personvern og analyse. Utdanningen fokuserer på strategisk og målrettet markedsføring på nett og sosiale medier.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen, Kristiansand, Stavanger
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Filmproduksjon, studer film i Oslo eller Bergen

Filmproduksjon

Bli filmskaper og jobb profesjonelt med film- eller TV-produksjon. På denne filmutdanningen fordyper du deg som produsent, regissør, manusforfatter, fotograf eller klipper, og jobber med samme utstyr som filmbransjen.

  Oslo, Bergen
  2 år
  120 studiepoeng
Les mer
     
Top