Studiet i digital markedsføring gjennomføres som et agilityløp - med kontinuerlig innføring av oppdaterte kunnskaper og trender i bransjen.
Buzzordet i digital markedsføring for 2019 er agile marketing.
Da passer det fint at studiet i digital markedsføring på Noroff gjennomføres som et agilityløp - med kontinuerlig innføring av oppdaterte kunnskaper og trender i bransjen.
Studiet i digital markedsføring er tilgjengelig på Noroff Oslo og Bergen.
Flipped classroom - undervisningsmetode
– Vi trenger å trene opp nysgjerrigheten om vi skal klare å sette i gang en læringsrenessanse, sier faglærer Ida Serneberg.
Vi trenger å trene opp nysgjerrigheten om vi skal klare å sette i gang en læringsrenessanse. Ida Serneberg
En del av å trene opp nysgjerrigheten er også å ta i bruk elementer fra «flipped classroom»-undervisningsmetoden.
Det legges mer vekt på personlig og tilpasset undervisning og veiledning, mindre enveiskommunikasjon og mer rom for lære gjennom å gjøre. Praktisk oppgaveløsning, samt studentprosjekter og presentasjoner, har vært stor del av studiet i digital markedsføring og for Noroff generelt.
Kartlegger bransjens behov
I høst gjennomførte klassen i digital markedsføring på Noroff Oslo en spørreundersøkelse til flere nøkkelpersoner i bransjen.
– Vi ønsket å kartlegge hva bransjen er på utkikk etter, hva de har behov for nå, slik at vi kunne få en innsikt i hvilke kunnskaper og egenskaper vi burde dyrke og opparbeide innen skoleåret er omme, forklarer Ida Serneberg.
– Det mest tydelige funnet fra spørreundersøkelsen var at bransjen legger sterk vekt på egenskapen nysgjerrighet, både personlig og i arbeid. Da er det tydelig at vi trenger å trene opp nysgjerrigheten, sier hun videre.
Foto: Jeanette L. Bækkevold
Fagskolens styrker
Fagskolen har lenge hatt en praktisk tilnærming til undervisning med fokus på reelle case oppdrag og genuin verdiskapning under studiet. Eksempelvis kan du lese om Erik som avdekket et stort sikkerhetshull i en fildelingsapplikasjon og samarbeidet med leverandøren for å rette opp i det, Kristine som gjennom sin praksisplass bidrar til å implementere nye verktøy hos et mediebyrå, eller det vedvarende arbeidet studenter gjør hos Noroff Records.
Bransjen legger sterk vekt på egenskapen nysgjerrighet, både personlig og i arbeid. Ida Serneberg
Hos Noroff snakker man med bransjen både før, under og etter studieløp. Med kontinuerlig revidering av studieløp for å imøtekomme bransjeendringer får man alltid oppdatert og fremtidsorientert lærdom. Det gjør at man kan kartlegge reelle behov i bransjen, slik at når studenter hos Noroff omsider skal ut i arbeidslivet stiller de desto sterkere.
Studier på Noroff gir en fot i begge spor - utdanning og arbeid.