– Målet med prosjektene til studentene har vært å bidra med digital kunnskap til samfunnet, sier programleder og faglærer Ida Serneberg.

De engasjerte studentene ved digital markedsføring hos Noroff har jobbet iherdig den siste tiden med et lærerikt eksamensprosjekt.

Kunder som NRK, Bergans, Cubus, Lørn.tech, Mars, Arctic Nutrition, Svinøya Rorbuer, Hautic Nordic har vært involvert.

Målet med prosjektene til studentene har vært å bidra med digital kunnskap til samfunnet, sier programleder og faglærer i digital markedsføring, Ida Serneberg.

Hun fortsetter:

Jeg er så imponert over hva studentene har fått til.

Eksamenspresentasjonene til de 25 studentene ble i år streamet via Zoom, slik at alle som ønsket kunne følge med.

Svinøya Rorbuer

Cecilie Bertelsen (24) og Camilla Haukås Skjeseth (25) var noen av dem som leverte et imponerende prosjekt for Svinøya Rorbuer i Lofoten.

 
 
 
Se dette innlegget på Instagram

17th May, Norway’s national day 😍🥳🇳🇴

Et innlegg delt av 🏠 SVINØYA RORBUER | LOFOTEN ❤️ (@svinoyarorbuer)

 

Gjennom skoleåret har Cecilie og Camilla jobbet tett med Svinøya for at de skulle forbedre sin digitale markedsføring. Camilla er ansatt som markedsansvarlig på Svinøya, og Cecilie har vært en god sparringspartner og Camillas høyre hånd i mye av det hun har gjort når hun har vært «på jobb» på Svinøya.

– Første prosjektoppgave vi hadde, gikk ut på å lage en fullstendig markedsplan ved bruk av en inbound markedsstrategi som Svinøya kunne bruke som en «grunnmur» og oppslagsverk.

Cecilie fortsetter: 

– Vi så et forbedringspotensiale hos Svinøya og en mulighet for dem å posisjonere seg som en sterk informasjonskilde om Lofoten på nett. Derfor måtte vi skreddersy alle våre prosjekter og innleveringer gjennom studiet etter Svinøyas behov og ønske, slik at de kunne ta nytte av arbeidet som vi la ned. 

De to jobbet kontinuerlig for å gjennomføre alle tiltak som ble foreslått i den første prosjektoppgaven, samt mer research som ble et godt forarbeid til den andre prosjektoppgaven. 

– På grunn av koronakrisen, har Svinøya måtte gjøre en helomvending fra å ha 70 prosent utenlandske gjester til å forvente 100 prosent norske gjester fremover. Det ble derfor naturlig å lage et dagsaktuelt prosjekt om hvordan de kunne nå ut til et nytt, ukjent norskt marked - noe som ikke har vært et stort fokus tidligere. 

Det viktigste for Camilla og Cecilie har vært at Svinøya skulle kunne dra nytte av prosjektoppgavene deres. 

– Daglig leder i Svinøya Rorbuer AS kalte vårt prosjekt 1 for «Bibelen» og prosjekt 2 for «det nye testamentet», det sier jo litt om hvilken verdi vårt arbeid har hatt for dem.

Gjennom Diamond Awards, en prisutdeling for Noroff-studenter, vant Cecilie og Camilla prisen for «Best project 2020» sammen med Caroline Sandberg, som også var med det første halvåret. 

–  Vi er veldig stolte over arbeidet som er lagt ned, og resultatet vi har fått til, avslutter Noroff-studentene. 

«"

En av annonsene Cecilie og Camilla har laget.  Foto: Skjermdump

Snille Tips AS

Noen andre studenter som leverte en solid prosjektoppgave var Henrik Westend (20), Muhanad Jari (22) og Alexander Knutsen (25).

For dem har markedsføringsbyrået Snille Tips AS kommet ut av studietiden hos Noroff, og de ble også nominert til «Årets prosjekt» hos Noroff.

Les også: Fra forelesning til virkelighet

Prosessen har vært veldig lærerik. Stikkordet til faglæreren vår, Ida, har hele veien vært «employability», dette kommer godt frem i oppgaven. For Snille Tips As har det vært nyttig å få på plass mål og visjoner vi ellers ikke har fått tid til enda. Vi har hver uke gjennom prosjektoppgaven hatt møtepunkter med faglærer Silja, hvor vi har fått tilbakemeldinger, noe som har hjulpet stort.

Studentene har nå fullført ett år på Noroff School of Technology and Digital Media.

Å nå være ferdig som student hos Noroff er en rar følelse. Det er godt vi er ferdige så vi har mer tid til å fokusere på Snille Tips, men samtidig er det alltid rart når et kapittel i livet er over. Klassen fikk ikke sett like mye til hverandre på grunn av koronasituasjonen, så det har vært et rart halvår sånn sett.

Han fortsetter:

Men jeg sitter igjen med venner, kontakter og en start-up som kom via Noroff, så jeg ville aldri vært foruten dette året, avslutter han.


Relaterte studier

Digital markedsføring, utdanning

Digital markedsføring

Gå rett i jobb som digital markedsfører og skap resultater med digital annonsering, SEO, innholdsmarkedsføring og analyser. Utdanningen fokuserer på strategisk og målrettet markedsføring på nett og via sosiale medier.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen, Kristiansand, Stavanger
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Videomarkedsføring i sosiale medier, utdanning

Videomarkedsføring i sosiale medier

Praktisk utdanning der du lærer å skape engasjerende videoinnhold tilpasset plattformer som Facebook, Instagram, TikTok og YouTube. Det er stor etterspørsel etter markedsførere med spisskompetanse i videoproduksjon.

  Nettstudier
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Grafisk design utdanning i Oslo, Stavanger og Kristiansand
 

Grafisk design

Praktisk utdanning hvor du lærer å jobbe kreativt og strategisk med visuell kommunikasjon. Du får anvendt dine ferdigheter i virkelige prosjekter, noe som gjør deg rustet til å gå rett ut i jobb.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen, Stavanger, Kristiansand
  2 år
  120 studiepoeng
Les mer
UX-design utdanning Nettstudier
 

UX Design

Studiet gir deg praktiske ferdigheter og innsikt i å forstå brukernes behov og begrensninger når det gjelder digitale produkter. Det er stor etterspørsel etter UX-designere med kompetanse i yrkesrelevante prosesser, verktøy og teknikker.

  Nettstudier
  Oslo
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
     
Top