– Jeg hadde lyst til å lære mer om bruken av digitale verktøy i markedsføring, sier Dea Maioli Egeli.

Dea (27) bor i Stavanger og studerer digital markedsføring på Noroff Nettstudier. 

– Jeg hadde lyst til å lære mer om bruken av digitale verktøy, og hvordan man kan effektivisere og optimalisere en markedsstrategi ved hjelp av disse. Jeg bestemte meg derfor for å starte på digital markedsføring på Noroff Nettstudier i mars 2017. Og det har jeg ikke angret på ett sekund! sier Dea.

Hun har fra tidligere en bachelor i reklame og markedsføring ved University of East London.

–Da jeg studerte i London inkluderte utdanningen noe digital markedsføring. Mye nytt og spennende har skjedd på den digitale fronten siden da, og jeg hadde derfor lyst å lære mer om faget, sier hun.

Den digitale utviklingen har gjort at det finnes flere og mer kreative måter å markedsføre produkter og tjenester på.Dea Maioli Egeli

– Hva er det som gjør digital markedsføring så spennende?

– Den digitale utviklingen har gjort at det finnes flere og mer kreative måter å markedsføre produkter og tjenester på. For at bedrifter og markedsførere skal skille seg ut fra mengden, tror jeg det er viktig at man virkelig forstår seg på menneskene man selger et produkt eller en tjeneste til.

– Det at man kan bruke digitale verktøy og løsninger til å forstå seg på mennesker og deres forbrukeratferd og nå ut til den rette målgruppen gjennom digitale kanaler med innhold som engasjerer, synes jeg er spennende.

– Hva slags tidligere erfaring har du med markedsføring?

– Kort tid etter studiene i London, fikk jeg meg jobb i et markedsføringsfirma kalt Hogarth Worldwide i London. Her hadde jeg primæransvaret for all kundekontakt med den norske avdelingen av et internasjonalt firma. Jeg var også ansvarlig for prosjektutførelse, administrativt arbeid og kvalitetssikring av markedsmateriell tilpasset det norske markedet.

– Jobben var lærerik, jeg lærte mye om B2B-marketing og viktigheten av lokalt tilpasset markedsmateriell. Den lærte meg også mye om det å bruke tidspress som en kilde til motivasjon.

Foto: SheSays Norway

Inspirerer unge kvinner til å sikte høyt

– Du er aktiv i nettverket SheSays Norway. Kan du fortelle litt om det?

– SheSays er et globalt kvinnenettverk dannet for å inspirere, motivere og fremme kvinner som arbeider i digitale, kommersielt kreative og tech-relaterte yrker. Dette er et tiltak jeg brenner for!/p>

Hun utdyper: 

– I tillegg til å jobbe fulltid og studere deltid ved Noroff, har jeg og et team på fem andre jenter videreført SheSays-konseptet og etablert dette i Norge.  Vi ønsker å tilby en platform som kan inspirere og motivere flere unge kvinner til å tro på seg selv og sine ferdigheter, i de bransjene som tradisjonelt er mannsdominerte. Dette vil vi gjøre ved å erkjenne og sette lys på både kvinnelige og mannlige forbilder fra bransjene, og vi håper på at vårt første arrangement vil motivere flere kvinner til å følge sine ambisjoner.

– Alt dette skaper en hektisk hverdag, men det er slik jeg trives best!

SheSays Norway holder sitt første arrangement "BE LOUD" den 1.mars 2018 i Stavanger.

Jeg visste at jeg ville arbeide fulltid ved siden av studiene.Dea Maioli Egeli

– Hvorfor valgte du å studere på nett?

– Valget mitt om å studere på nett falt mest på ett grunnlag: Fleksibilitet. Jeg visste at jeg ville arbeide fulltid ved siden av studiene, og derfor var nettstudier det riktige valget for meg.

– Hvordan synes du nettstudier fungerer?

– Til nå har tiden min som nettstudent ved Noroff vært veldig positiv. Faginnholdet er interessant og satt opp på en oversiktlig måte. Dette gjør det lett å følge med.

– Er man usikker på noe kan man stille spørsmål og få råd fra både faglærer og medstudenter. Det er definitivt mye å gjøre og følge med på hele tiden. Derfor sørger jeg alltid for å sette opp en to-do list hver uke, slik at jeg holder meg på toppen av arbeidet. Noen sene kvelder har det blitt, men når faget er gøy, så gjør ikke det meg noe.

Drømmejobben min er nok en som kombinerer kreativitet med digital innsikt.Dea Maioli Egeli

– Hvordan vurderer du faglærerne?

– Jeg er veldig fornøyd med faglæreren min. Han er utrolig dyktig og kjenner faget sitt inn og ut. I tillegg er han hjelpsom og rask til å svare på fagrelaterte spørsmål, noe jeg synes er viktig siden man ikke har den samme direkte kontakten som i klasseromsundervisning. 

– Hva er drømmejobben for deg?

– Noe av det jeg synes er mest tiltalende med digital markedsføring, og markedsføring generelt, er at det finnes et hav av arbeidsmuligheter der ute. Drømmejobben min er nok en som kombinerer kreativitet med digital innsikt. Jeg synes det å jobbe som markedskoordinator virker veldig spennende!

– Akkurat nå vet jeg ikke hvor jeg ender opp, men gleder meg til å fortsette studiene mine på Noroff i tiden fremover. Jeg håper på å tilegne meg mye ny kunnskap som kan hjelpe meg å finne drømmejobben! sier Dea.


Relaterte studier

Digital markedsføring, utdanning

Digital markedsføring

Gå rett i jobb som digital markedsfører og skap resultater med digital annonsering, søkemotoroptimalisering, personvern og analyse. Utdanningen fokuserer på strategisk og målrettet markedsføring på nett og sosiale medier.

  Nettstudier
  Oslo
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Frontend-utvikling utdanning i Oslo, Bergen, Stavanger og Kristiansand
 

Frontend-utvikling

Frontend-utvikling er teknologiutdanningen hvor visuell utforming møter koding, web- og UX-design. Det store behovet for frontend-utviklere nærmest garanterer jobb etter studiene.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen
  2 år
  120 studiepoeng
Les mer
Grafisk design utdanning i Oslo, Stavanger og Kristiansand
 

Grafisk design

Praktisk utdanning hvor du lærer å jobbe kreativt med visuell kommunikasjon. Bli grafisk designer og jobb fremtidsrettet med strategisk design, illustrasjon, foto, webdesign og animasjon.

  Nettstudier
  Oslo, Stavanger, Kristiansand
  2 år
  120 studiepoeng
Les mer
Top