Drømmen er å være min egen sjef, og at jeg kan jobbe fra hvor som helst i verden, sier hun. 

Videomarkedsføring er i dag et ord som er på manges lepper. Det er ikke så rart. Etterspørselen etter video øker stadig. Studier spår at video vil stå for 22 prosent av internett-trafikken i 2022. 

Noroff startet i januar opp studiet videomarkedsføring i sosiale medier på Noroff Nettstudier.

Cecilie Skogheim (23) er en av studentene som har valgt å satse på videomarkedsføring. 

Det er alltid behov for mer videoinnhold. Cecilie Skogheim

Jeg tror den nye «tingen» om noen år kommer til å være video, og kanskje spesielt YouTube. Jeg tror derfor at behovet for bedre kompetanse innen video kommer til å være kjempeviktig i en rekke yrker fremover.

23-åringen jobber allerede som journalist i Hallingdølen.

Når det kommer til avisen jeg jobber i er det alltid behov for mer videoinnhold, forteller hun. 

Se dette innlegget på Instagram

#utpåtur ❤️

Et innlegg delt av CECILIE SKOGHEIM (@cecilie_skogheim)

Vil starte egen YouTube-kanal

I tillegg til å kunne bruke den nye kompetansen i jobben som journalist drømmer Cecilie også om å starte sin egen bedrift.

Jeg ser at det er mye business-stoff i studiet allerede, og det er veldig nyttig. Jeg ser heller ikke bort fra å starte min egen YouTube-kanal.

Hva slags innhold vil du dele?

YouTube-kanalen skulle inneholdt reise, jakt og natur, smiler hun. 

Hvordan har oppstarten av studiet vært så langt?

Oppstarten av studiet har vært bra. Jeg er jo allerede i full jobb, og merker at det er ganske travelt. Å være nettstudent gir meg en viss frihet. Jeg kan studere når og hvor jeg vil. Jeg må likevel være strukturert og disiplinert for at det skal gå.

Hun skal etter hvert slutte som journalist, for å fokusere fullt på studiet og andre prosjekter ved siden. 

Se dette innlegget på Instagram

❄️☀️🐶 Skitur til Legdaskard

Et innlegg delt av CECILIE SKOGHEIM (@cecilie_skogheim)

- Forventer å lære mye

Det er i dag stor etterspørsel etter digital markedsfører som er flinke til å påvirke publikum.

Jeg forventer å lære mye og utvikle meg. Cecilie Skogheim

Gjennom nettstudier lærer studentene praktiske og anvendbare ferdigheter i videomarkedsføring i sosiale medier. Etter studiet vil man kunne jobbe med digitale markedsføringsstrategier rettet spesielt mot videoproduksjon for sosiale medier og YouTube.

Noroff Nettstudier har oppstart fire ganger i året. Neste oppstart er 3. mars

Jeg forventer å lære mye og utvikle meg masse, avslutter Cecilie. 


Relaterte studier

Videomarkedsføring i sosiale medier, utdanning

Videomarkedsføring i sosiale medier

Praktisk utdanning der du lærer å skape engasjerende videoinnhold tilpasset plattformer som Facebook, Instagram, TikTok og YouTube. Det er stor etterspørsel etter markedsførere med spisskompetanse i videoproduksjon.

  Nettstudier
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Digital markedsføring, utdanning

Digital markedsføring

Gå rett i jobb som digital markedsfører og skap resultater med digital annonsering, SEO, innholdsmarkedsføring og analyser. Utdanningen fokuserer på strategisk og målrettet markedsføring på nett og via sosiale medier.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen, Kristiansand, Stavanger
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Grafisk design utdanning i Oslo, Stavanger og Kristiansand
 

Grafisk design

Praktisk utdanning hvor du lærer å jobbe kreativt og strategisk med visuell kommunikasjon. Du får anvendt dine ferdigheter i virkelige prosjekter, noe som gjør deg rustet til å gå rett ut i jobb.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen, Stavanger, Kristiansand
  2 år
  120 studiepoeng
Les mer
Frontend-utvikling utdanning i Oslo, Bergen, Stavanger og Kristiansand
 

Frontend-utvikling

En teknologiutdanning der visuell utforming møter koding, web- og UX-design. Det store behovet for frontend-utviklere åpner dører til en mangfoldig karriere innen IT og design.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen, Kristiansand
  2 år
  120 studiepoeng
Les mer
     
Top