Førsteårsstudenten Simen Wahlqvist hadde mer vind i seilene enn sine konkurrenter da han nylig vant Bærum Seilforenings logokonkurranse.

 

Den ferske førsteårsstudenten ved Design og Mediekommunikasjon på Noroff Fagskole, Simen Wahlqvist (23), hadde langt mer vind i seilene enn sine konkurrenter da han nylig vant Bærum Seilforenings logokonkurranse med 97 % av stemmene.

Med en far som er en ivrig seiler ble det naturlig for Simen Wahlqvist å forsøke seg i den utlyste logokonkurransen fra Bærum Seilforening. Lite visst derimot Wahlqvist at han i den prestisjefulle konkurransen kjempet mot 17 andre aktører, mange av dem profesjonelle reklame- og designbyråer. Det høye antallet deltagere henger sammen med at logoen vil eksponeres bredt i mange spennende sammenhenger.

Fortsatt fersk student

Wahlqvist, som begynte på designstudiet ved Noroff Fagskole så sent som i august 2010, hadde liten erfaring med designkonkurranser fra før. - Jeg ble veldig overrasket da jeg fikk høre hvem jeg hadde konkurrert med. Jeg visste jo ikke at det var profesjonelle byråer med i konkurransen eller at det kom inn så mange bidrag. Det gjorde det ekstra spesielt da jeg fikk beskjed om mitt bidrag hadde vunnet, forteller Wahlqvist.

Stolt far

Wahlqvist fikk vite om konkurransen av sin far som er over gjennomsnittet interessert i seiling. - Det var min far som foreslo at jeg skulle forsøke meg i konkurransen. Han har drevet med seiling i mange år og var fin å ha som rådgiver under den kreative prosessen. Han likte umiddelbart ideen min om å gjøre forbokstavene i Bærum Seilforening om til et segl. Han ble veldig stolt da det ble klart at mitt forslag ble det vinnende bidraget, forteller Wahlqvist.

Imponert over studenten

Kim René Teige, Wahlqvists faglærer ved Noroff Fagskole i Oslo, er både stolt og imponert over det studenten hans har fått til. - Det er kjempegøy og imponerende det Simen har oppnådd, han er tross alt fersk som student i sitt første studieår. Jeg er likevel ikke overrasket ettersom Simen har egenskaper som flere bør notere seg og lære av. For det første er han sulten og nysgjerrig. Samtidig er han ydmyk og lærevillig. Denne kombinasjonen gjør at han våger å vise seg fram og er bevisst på verdien av å jobbe hardt med de prosjektene han setter i gang. Slike egenskaper er viktige for å lykkes som designer, sier Teige.

Omfattende eksponering av logoen

Bærum Seilforening melder på sine sider at det kom inn 18 forslag til ny logo og at juryen valgte ut 3 forslag for avstemming på årsmøtet. Vinnerforslaget fikk 97 % av stemmene. Logoen vil bli benyttet både som klistremerke, vimpel og figurere på websider, på seilklær og i all annen kommunikasjon fra Seilforeningen.

Asker og Bærum lokalavis, Budstikka, viser stolt fram Høvikguttens overlegne seier.

     
Top