Flere prosjektarbeid av studenter fra grafisk design har blitt valgt ut til å være en del av KAOS sin SoMe-kampanje.

KAOS ble lansert i 2015 som et firma som lager bærekraftige, langtidsvarende og solide produkter til småbarnsforeldre. Firmaet ble etablert av Gineline Kalleberg og Mette Bordal Hansen da de lette etter produkter som kunne gjøre hverdagen med småbarn lettere.

Studentene fra grafisk designcampus Oslo fikk i år oppdrag fra KAOS om å fotografere nye bilder av KLAPP-stolen deres. Målet med disse bildene var å kunne bruke de i sosiale medier som en del av en kampanje i juleperioden 2023.

Oppdrag fra reelle kunder

Å jobbe med en reell kunde er alltid gøy.Oscar Stormanger

Temaene for kampanjen skulle være «New year, new chair» og «merry x-mas and a happy new chair”. Etter at alle studentene hadde levert sine prosjekt, var det Oda Granseth Kjøniksen, Thomas Bannister, Oscar Stormanger og Sara Iselin Nilsson Dannevig sine bilder som ble valgt ut til jule- og nyttårskampanjen til KAOS. Vi har tatt en prat med studentene om hvordan det var å være med på prosjektet.

Studentene synes oppdraget de fikk var både krevende og spennende.

- Å jobbe med en reell kunde er alltid gøy, vi får gode tilbakemeldinger på hva de ønsker, sier Oscar.

- Oppgaven krevde også annonser i to helt forskjellige format, 1:1 og 9:16 stående, som kan være utfordrende, forteller Thomas.

For en av studentene, Oda, var oppgaven ekstra spesiell da hun fikk ta med barnet sitt inn i den kreative prosessen.

- Jeg synes det var veldig gøy å jobbe med dette prosjektet, mye med tanke på at jeg selv er i målgruppen til KAOS som er urbane kvinner i alderen 25-35 år.

Hun fortsetter:

- Jeg fikk også lov til å bruke min egen datter som modell da vi tok bilder, og det var gøy og utfordrende på samme tid.


📸 Prosjektene studentene leverte til KAOS.

Lærdom fra å jobbe med kunder

Etterarbeid i Photoshop er et must med produktfotografi i studio.Thomas Bannister

Studentene har lært mye gjennom prosjektet, og tar med seg kunnskap og erfaring videre.

- Jeg har lært alt fra hvordan vi skal stille inn kamera for å få best mulig resultat, til hvordan vi kan redigere bilder for å få fram det vi vil skal være blikkfanget i bildene, sier Oda.

- Det å jobbe med ekte kunder og hvordan de ser for seg sluttresultatet, det er verdifull læring som kan hjelpe meg til å jobbe mer effektivt innenfor fagområdet, sier Oscar.

- Etterarbeid i Photoshop er et must med produktfotografi i studio. Jeg brukte en del kunnskaper for å rydde opp i bildet og justere farger, sier Thomas.

- Jeg har blant annet fått tatt i bruk kunnskap som strategi, ideutvikling, komposisjon og fotokunnskaper, forteller Sara.

Dette prosjektet er bare ett av flere spennende oppdrag studentene ved grafisk design, campus Oslo, har begitt seg ut på i år. Studenter på grafisk design har stadig samarbeid med spennende aktører og får alltid utfordringer som er bransjenære.

Grafisk design er en praktisk utdanning hvor du lærer å jobbe kreativt med visuell kommunikasjon. Studiet er tilgjengelig på alle våre campus og som nettstudier.

     
Top