Fem filmstudenter fra Noroff laget en reklamefilm for Monica Iselin Didriksens minnefond, Didriksen var et av terrorofrene fra Utøya som ble kjent som «såpeboblejenten».

For noen uker siden boblet det over på Festplassen i Bergen.


Den frie tanke


Reklamefilmen skal brukes til å profilere minnefondet i Monica Iselin Didriksens navn.
 - Familie og venner opprettet fondet for å fremme Monicas visjon som var å bekjempe fremmedfrykt og mobbing. Såpeboblene er symboler på den frie tanke, sier produsent og filmstudent Miriam Lothe Søraa. Monica Iselins bruk av såpebobler for å formidle tanker og glede har blitt et symbol for minnet etter AUF-jenten, og fondet har fått navnet Såpeboblefondet.

Kan bli påskereklame


Bak ideen til reklamefilmen stod filmstudent Henriette Kristin Jacobsen. - Vi var fem stykker i filmteamet. Eskil Boger på foto, Robin Exelby på klipp, Frøydis Holm på produksjonsdesign, Henriette Kristine Jacobsen på regi og meg som produsent, sier Miriam. Camilo Beltran som er student på Lyd- og Musikkproduksjon har designet melodien. Reklamefilmen skal publiseres på minnefondets nettside og det er muligheter for at filmen blir sendt på TV i påsken.

Inspirert av veldedighet


Teamet på fem fra studiet Film- og TV-produksjon lånte såpeboblemaskiner og fikk sponset såpeboblevann til reklameinnspillingen på Festplassen. - Alt arbeidet med reklamefilmen tok to og en halv uke. Selve innspillingen tok én dag selv om filmen bare varer i 30 sekunder.
 Hele teamet har satt veldig pris på å få jobbe med dette prosjektet. Det er spesielt kjekt at vi har fått anledning til å bruke den fagkompetansen vi har lært ved Noroff til å støtte en så god sak. Veldedighetsarbeid ga absolutt mersmak og er noe vi anbefaler andre filmstudenter å jobbe med om muligheten byr seg, sier Miriam engasjert.

Produksjonsteamet fra Noroff:

Eskil Boger – Foto

Robin Exelby – Klipp

Frøydis Holm – Produksjonsdesign

Henriette Kristine Jacobsen – Regi

Miriam Lothe Søraa - Produksjon

Se reklamefilmen her

     
Top