Digital markedsføring, fagskolestudier, mastergrad, noroff

For de som har god arbeidsdisiplin, er nettstudier en helt fantastisk mulighet, sier 26-åringen, som akkurat har fullført et årsstudium i digital markedsføring. 

Digital markedsføring og medievitenskap er en spennende kombinasjon, og jeg synes fagfeltene passer godt sammen. Digital markedsføring er et spennende fagfelt fordi det stadig utvikler seg og det er alltid noe nytt å lære, sier Kathrine.

Kathrine Klepsvik Lønøy (26) bor i Bergen og har akkurat fullført studiet digital markedsføring på Noroff Nettstudier. Hun har allerede vært student i flere år og har en mastergrad i medievitenskap fra tidligere. Hun bestemte seg så for å utvide kompetansen sin med en utdanning som gir mer hands-on kompetanse.

Jeg valgte å studere på nett fordi jeg allerede har på plass gode arbeidsrutiner og en god dose selvdisiplinering etter mange år som student Kathrine Klepsvik Lønøy

Jeg skrev masteroppgaven min om influencer-markedsføring og hvilken rolle influencere egentlig har i unge kvinners liv. Gjennom denne oppgaven vokste interessen min for markedsføring enda mer, og jeg bestemte meg for å fortsette utdanningen min i denne retningen.

Hun fortsetter:

Jeg kan mye om sosiale medier fra mastergraden, men oppdaget at jeg kan mest teoretisk om sosiale medier og lite praktisk om hvordan en bedrift bør ta det i bruk.

På Noroff har jeg lært mye om hvordan ulike sosiale medier kan brukes, både til å dele innhold med følgerne og til å kjøre markedsføringskampanjer. Jeg har også fått en stor interesse for SEO og brukervennlighet på nettsider, som er kanskje det jeg aller helst vil lære enda mer om, forteller 26-åringen.

En fleksibel studiehverdag med fokus på gode arbeidsrutiner

Jeg valgte å studere på nett fordi jeg allerede har på plass gode arbeidsrutiner og en god dose selvdisiplinering etter mange år som student. Det føltes ikke naturlig å gå tilbake på skolebenken med obligatorisk oppmøte.

Jeg har rett og slett blitt for glad i å ha en fleksibel hverdag og å kunne styre dagene mine helt selv.

Hun fortsetter:

Studiehverdagen min som nettstudent besto av at jeg hver mandag morgen logget inn og sjekket hva som skulle gjøres. Deretter laget jeg meg en ukeplan hvor jeg skrev ned hva som måtte gjøres og når jeg måtte gjøre det. På denne måten hadde jeg fullstendig oversikt og kunne sørge for at alt blir gjort. Dessverre er jeg litt for optimistisk noen ganger da, så det kunne det bli noen skippertak på slutten av uken eller før en innleveringsfrist.

Det beste rådet jeg har til nye studenter er å lage en god plan for uken, slik at alt som skal gjøres blir gjort, presiserer Kathrine.

Bransjerelevant utdanning

Jeg opplever absolutt at det jeg har lært hos Noroff er relevant for arbeidslivet. Vi lærte litt om alt man bør kunne som digital markedsfører. I første studentprosjekt fikk vi muligheten til å bruke det vi hadde lært til å hjelpe en ekte bedrift med både branding, SEO, brukervennlighet på nettsiden, og bruk av sosiale medier.

I første studentprosjekt har vi allerede fått muligheten å bruke det vi har lært til å hjelpe en ekte bedrift. Kathrine Klepsvik Lønøy

Gjennom studiet hadde vi ha to store studentprosjekter. Jeg jobbet på gruppe sammen med to andre jenter, og det fungerte veldig greit. Vi samarbeidet gjennom mail og skrev oppgaven sammen i Google Docs. Det er veldig nyttig med slike praktiske oppgaver, sier hun.

 Nå håper jeg selvsagt at jeg får en fast jobb i en bedrift hvor jeg kan bidra med kunnskapene jeg har fått gjennom mange år med studier. Samtidig er jeg ivrig på å lære mer om fagfeltet, avslutter Kathrine. 


Relaterte studier

Digital markedsføring, utdanning

Digital markedsføring

Gå rett i jobb som digital markedsfører og skap resultater med digital annonsering, SEO, innholdsmarkedsføring og analyser. Utdanningen fokuserer på strategisk og målrettet markedsføring på nett og via sosiale medier.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen, Kristiansand, Stavanger
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Videomarkedsføring i sosiale medier, utdanning

Videomarkedsføring i sosiale medier

Praktisk utdanning der du lærer å skape engasjerende videoinnhold tilpasset plattformer som Facebook, Instagram, TikTok og YouTube. Det er stor etterspørsel etter markedsførere med spisskompetanse i videoproduksjon.

  Nettstudier
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer