Studieprogrammet skal utdanne eksperter i å forstå, designe og levere tjenester som svarer på kundenes behov og forventninger.

Fra og med august 2024 tilbyr Noroff Fagskole det ettårige studieprogrammet Service Design. Det er en praktisk utdanning der du lærer å skape sømløse kundereiser og -opplevelser med gode brukerinteraksjoner for produkter.

I en verden som blir stadig mer opptatt av brukeropplevelsen, er det avgjørende å ha eksperter som kan bidra til å forbedre og optimalisere tjenesteleveransen.Lars Lægreid

Viktig ekspertise for å beholde kunder

Bedrifter ønsker kontinuerlig å forbedre sine tjenestetilbud, og etterspørselen etter dyktige tjenestedesignere øker i takt med dette. For å holde på kunder er det viktig at bedrifter utvikler og designer med et sterkt brukerperspektiv.

Vi har tatt en prat med linjeleder for det nye studieprogrammet, Lars Lægreid, for å få bedre innsikt i arbeidsmarkedet og studiets plass i samfunnet.

- Service design er viktig fordi det hjelper bedrifter og organisasjoner med å forbedre kundetilfredshet, effektivisere prosesser og utvikle innovative tjenester, forteller Lars Lægreid.

Han fortsetter:

- I en verden som blir stadig mer opptatt av brukeropplevelsen, er det avgjørende å ha eksperter som kan bidra til å forbedre og optimalisere tjenesteleveransen.

Å skape en god interaksjon med sluttbrukere og kunder er hovedmålet til tjenestedesignere. Gjennom studieprogrammet i Service Design vil studentene derfor lære å skreddersy kundeopplevelser for å nå målet.

/

📷: Linjeleder på studiet Service Design, Lars Lægreid. Foto: Privat.

Mange spennende arbeidsmuligheter

Ansatte med kompetanse innen tjenestedesign blir verdifulle ressurser for bedrifter. De kan forbedre eksisterende tjenester ved å forstå brukernes behov, identifisere forbedringsområder og implementere løsninger for å optimalisere kundeopplevelsen.

- Typiske arbeidsoppgaver for tjenestedesignere inkluderer blant annet brukerundersøkelser, opprettelse av brukerprofiler og personas, utvikling av kundejourneykart, prototyping og testing av tjenester, sier Lars.

Nyutdannede fra vårt studieprogram i Service Design kan forvente spennende karrieremuligheter som tjenestedesignere, brukeropplevelsesdesignere, tjenestedesignkonsulenter og prosjektledere innen tjenestedesign. Du kan snart lese mer om mer det nye studieprogrammet og hvordan du kan søke.

Noroff Fagskole har nylig lansert flere spennende studieprogrammer som spesialiserer seg på aktuell og ettertraktet kompetanse. Her kan du lese mer om de ulike studieprogrammene Digital Product Management, Secure Application Development and Deployment og Cloud Foundations.


Relevante studietilbud

Service Design: Årsstudium i Tjenestedesign

Service Design

Praktisk utdanning hvor du lærer å skape sømløse kundereiser og -opplevelser med gode brukerinteraksjoner for ethvert produkt. Ved å jobbe med relevante oppgaver og prosjekter utvikler du din kompetanse i tråd med bransjens beste standarder.

  Nettstudier
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Cloud Foundations: Årsstudium i Grunnleggende om sky-baserte tjenester

Digital Product Management

Praktisk studieprogram som utvikler dine evner til å bringe digitale produkter til markedet. Du vil lære å forstå brukernes behov, skape løsninger og forbedre digitale produkter på en strategisk måte.

  Nettstudier
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Cloud Foundations: Årsstudium i Grunnleggende om sky-baserte tjenester

Cloud Foundations

Praktisk utdanning hvor du lærer om fysisk infrastruktur, serverdrift og skyteknologier med Microsoft Azure som plattform. Etterspørselen etter denne kompetansen er høy, og du blir godt kvalifisert til å jobbe med skyteknologier.

  Nettstudier
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Secure Application Development, Noroff

Secure Application Development and Deployment

Praktisk utdanning der du lærer om sikker livssyklusstyring av applikasjoner. Studiet gir deg ferdigheter til å integrere sikkerhet og personvern fra tidlige stadier av applikasjonsutviklingen.

  Nettstudier
  6 måneder
  30 studiepoeng
Les mer