- Erfaringen jeg fikk ved å jobbe med bedrifter på semesteroppgaven og avsluttende eksamen var veldig verdifull da jeg startet i jobb.

Elise Kabicek Skjerven har lenge hatt en interesse for markedsføring og innhold i sosiale medier. Før hun begynte på Noroff tok hun en bachelorgrad i markedsføring og merkevareledelse, men hun følte at dette studiet manglet en praktisk tilnærming til faget. Det var da hun var utplassert i en praksisbedrift at hun fikk øynene opp for studiet i digital markedsføring ved Noroff Nettstudier.

- Jeg ble anbefalt å sjekke ut Noroff av hun som jobbet med markedsføring i bedriften jeg var utplassert i. Hun hadde selv tatt dette studiet, og var veldig fornøyd, sier Elise.

Jobbet med ekte bedrifter

For Elise som hadde en bachelorgrad i markedsføring fra før, var studiet ved Noroff en fin videreføring av kunnskapen hun allerede hadde. Under studiet fikk hun jobbe med ekte bedrifter, som gjorde at hun fikk brukt faget på en annen måte enn tidligere.

I intervjuprosessen fikk jeg beskjed om at min kombinasjon av utdanning var veldig interessant og akkurat det de lette etter. Elise Kabicek Skjerven

- Jeg likte spesielt godt å jobbe med den avsluttende eksamensoppgaven, hvor jeg skrev om den nyoppstartede bedriften Good Girl Collective. Jeg kunne anvende alt jeg hadde lært gjennom året til å analysere bedriften og foreslå forbedringer, samt utarbeide en markedsplan. Denne oppgaven gjorde at jeg fikk et innblikk i hva jeg likte best å jobbe med innenfor markedsføring, sier hun.

Underveis i studiet på Noroff fikk Elise melding av en venninne på LinkedIn om at Syde søkte innholdsprodusent. Syde er et boutique-byrå med kontorer i Bergen og Stavanger, som designer kommunikasjonskonsepter for bedrifter innen reiseliv, opplevelser og handel. På intervjuet hos Syde merket Elise umiddelbart at jobben klaffet med det hun var ute etter.  

- Jeg gjennomførte en caseoppgave, og fikk brukt mye av det jeg hadde lært underveis i studiet. I intervjuprosessen fikk jeg også beskjed om at min kombinasjon av utdanning var veldig interessant og akkurat det de var ute etter.

Landet drømmejobben

Elise fikk drømmejobben som innholdsprodusent og digital markedsfører hos Syde. Jobben hennes innebærer å produsere innhold for kunder innenfor bransjer som reiseliv, opplevelse og handel.

- Jeg opplever at hverdagen som innholdsprodusent er veldig variert, ettersom jeg jobber med kreative aspekter innenfor design og redigering, i tillegg til mer analytiske oppgaver innenfor annonsering av markedsføringskampanjer. Som ny i arbeidslivet synes jeg det er veldig spennende å få teste ut mye forskjellig innenfor feltet, og finne ut hva jeg synes er mer mest spennende.

Hun fortsetter:

- I jobben min i dag bruker jeg mye av de teoretiske tingene jeg har lært totalt i utdanningen min, men mest de praktiske tingene jeg lærte på Noroff. For eksempel nettsideoptimalisering, planlegging av innhold til sosiale medier og analyse av innhold.

 

Studiet tilbys på nett og campus

Studiet i digital markedsføring er tilgjengelig på nett og alle campus. Elise valgte nettstudier fordi hun ønsket en fleksibel hverdag, med mulighet til å jobbe ved siden av studiet og samtidig reise mer.

- Jeg synes nettstudier fungerte veldig fint med min livsstil. Det krever jo selvsagt en del selvdisiplin ettersom du ikke har noen fastsatte tider for når du må jobbe med pensum, men for meg hjalp det mye at det jevnlig var innleveringer gjennom semesteret, sier Elise.

- Som nettstudent kunne jeg studere når det passet for meg og forelesningene var detaljerte og enkle å forstå. Jeg trodde det skulle være vanskeligere å studere på engelsk, men synes det gikk overraskende fint, fortsetter hun.

Hun likte også at Noroff Nettstudier hadde oppstart fire ganger i året.

- Jeg valgte oppstart i oktober, slik at jeg kunne bruke september på å reise før studiestart, sier den tidligere nettstudenten.


Relaterte studier

Digital markedsføring, utdanning

Digital markedsføring

Gå rett i jobb som digital markedsfører og skap resultater med digital annonsering, SEO, innholdsmarkedsføring og analyser. Utdanningen fokuserer på strategisk og målrettet markedsføring på nett og via sosiale medier.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen, Kristiansand, Stavanger
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
Grafisk design utdanning i Oslo, Stavanger og Kristiansand
 

Grafisk design

Praktisk utdanning hvor du lærer å jobbe kreativt og strategisk med visuell kommunikasjon. Du får anvendt dine ferdigheter i virkelige prosjekter, noe som gjør deg rustet til å gå rett ut i jobb.

  Nettstudier
  Oslo, Bergen, Stavanger, Kristiansand
  2 år
  120 studiepoeng
Les mer
Videomarkedsføring i sosiale medier, utdanning

Videomarkedsføring i sosiale medier

Praktisk utdanning der du lærer å skape engasjerende videoinnhold tilpasset plattformer som Facebook, Instagram, TikTok og YouTube. Det er stor etterspørsel etter markedsførere med spisskompetanse i videoproduksjon.

  Nettstudier
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer
UX-design utdanning Nettstudier
 

UX Design

Studiet gir deg praktiske ferdigheter og innsikt i å forstå brukernes behov og begrensninger når det gjelder digitale produkter. Det er stor etterspørsel etter UX-designere med kompetanse i yrkesrelevante prosesser, verktøy og teknikker.

  Nettstudier
  Oslo
  1 år
  60 studiepoeng
Les mer